روش های چینش و پرورش محتوا
بسیاری از مبلغان در رابطه با این که چگونه میتوان محتوای سخنرانی را به شکلی تأثیرگذار چینش کرد سردرگم بوده و سؤالات متعددی را پیرامون چگونگی تقدم و تأخر مطالب در سخنرانی مطرح میکنند.
کتاب روشهای چینش و پرورش محتواکه سومین مجلد از سلسله کتابهای روششناسی سخنرانی دینی به شمار میرود، روشهای جامعی را برای تنظیم، چینش و پرورش و حتی تولید محتوا ارائه میدهد. چینش و پرورش محتوا یکی از مباحث مهم و ضروری در روش شناسی سخنرانی دینی به شمار میرود. کتاب مذکور از دو زاویه به چینش و پرورش محتوا توجه دارد: الف)چینش مقدماتی که شامل چینش بر اساس اجزاء سخن و جلسات سخنرانی است.
ب) چینش تکمیلی که شامل چینش بر اساس قالبهای سخن و مدلهای مفهومی است.